Blizzard Entertainment

Personen
Video's
Blizzard ontslaat 600 werknemers

Blizzard ontslaat 600 werknemers


29 February 2012 20:03 | Nieuws | Thermos | 26 reacties

Blizzard heeft vandaag bekend gemaakt dat ze 600 mensen hebben moeten ontslaan. Daarvan was negentig procent niet betrokken bij gamedevelopment. Het team dat instaat voor World of Warcraft heeft geen mensen moeten laten gaan, maakte de press release bekend. De development en release datum van Mists of Pandaria komt niet in het gedrang.

 


In dezelfde statement liet Blizzard weten dat ze nog gekwalificeerde ontwikkelaars zoeken voor een aantal openstaande betrekkingen.

 

Bron: Blizzardexterne link
 
1 100% rep

MassiveD zegt op 29/02/2012 20:19   [?]

  Rating 2 16+ 16+
Ze verdienden nog niet genoeg
1.1 100% rep

Reverz zegt op 29/02/2012 20:52   [?]

  Rating 5 16+ 16+
Is toch overal zo??? Als een firma 5 miljard winst maakt op een jaar en het jaar erop maar 4.5 miljard sluiten ze direct 10 fabrieken en is het algemene crisis.
1.2 100% rep

Elentrikkepaal zegt op 29/02/2012 21:18   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Dat is niet "overal" zo.
Maar ik begrijp uw standpunt wel.
Grote internationale marktleiders aanzien minder winst als verlies,doch het nog steeds winst is.
Mensen ontslaan vind ik dan weer zo een extreme oplossing.
Maar voor de grote bazen wss de makkelijkste.
Welkom in de Westerse wereld...
1.3 100% rep

manderlay zegt op 29/02/2012 21:43   [?]

  Rating 0 16+ 16+
ja maar de bedrijven stellen altijd winsprognoses op voor hun aandeelhouders en investeerders te behouden en nieuwe aan te trekken, als blijkt dat hun winst verkleind of niet groter wordt dan zullen de aandeelhouders hun aandelen proberen te verkopen wat dan de marktwaarde van het bedrijf doet dalen. Dus is het ontslaan van mensen de snelste manier om het verlies aan winst in te perken en toch te voldoen aan de verwachte prognose
1.4 100% rep

Reverz zegt op 29/02/2012 21:50   [?]

  Rating 0 16+ 16+
1.3: uiteraard. Het zijn vooral de grote aandeelhouders (met andere woorden, de rijken der aarde) van die bedrijven die constant meer & meer willen. Dat ze daarvoor soms tienduizenden mensen op straat laten zetten laat hen blijkbaar koud. Maarja... that's just the way it is.
1.5 100% rep

heheheh zegt op 29/02/2012 22:02   [?]

  Rating 6 16+ 16+
De experts van 9lives zijn in gang geschoten!
1.6 100% rep

Elentrikkepaal zegt op 29/02/2012 22:29   [?]

  Rating 0 16+ 16+
@ 1.5: Is toch gewoon een redenering adhv onze huidige economie.
Je hoeft daar geen expert voor te zijn,het is de stand van zaken.
600 ontslagen is niet niks.
Het zal uw job en uw hypothecaire lening maar zijn,
1.7 100% rep

harniq zegt op 01/03/2012 11:08   [?]

  Rating 0 16+ 16+
U beseft waarschijnlijk niet dat een bedrijf een bepaalde hoeveelheid winst MOET draaien om financieel gezond te zijn. Zonder winst, geen investeringen. zonder investeringen, geen lange termijn perspectief.

Daardoor kan het zijn dat een bedrijf dat 4.5 miljard winst maakt, er in feite heel slecht voor staat, en de boeken dicht zal moeten doen binnen de 5 jaar. Uiteraard is dat afhankelijk van de omvang.

Er zijn uiteraard andere oplossingen dan mensen ontslaan, dit is ook geen lange termijn oplossing, maar enkel op het cijfertje winst focussen zoals Reverz doet is zonder meer dom.
1.8 100% rep

littlewolvie zegt op 02/03/2012 8:52   [?]

  Rating 0 16+ 16+
@Reverz: Die rijken der aarde moet je ook niet overschatten. Het zijn vooral pensioenfondsen, investeringsfondsen en dergelijke. Diezelfde fondsen waar vaak heel gewone mensen hun geld insteken (vele kleintjes maken één groot). En uiteraard willen die mensen op het einde van de rit ook een rendement zien. Dus eigenlijk zijn we allemaal wel een beetje verantwoordelijk.

@harniq: Uiteraard. Maar toch kan je niet ontkennen dat bedrijven over het algemeen steeds meer winst willen maken. Een status quo worden zelden als voldoende aanvaard, ook als dit ruimschoots volstaat om alle kosten te dekken en de nodige investeringen te doen.
2 100% rep

Hyperia zegt op 29/02/2012 20:22   [?]

  Rating 0 16+ 16+
3 100% rep

McGregor zegt op 29/02/2012 20:23   [?]

  Rating 0 16+ 16+
En dan denken mensen van Devine dat ze een droomjon zullen hebben. Aan de kassa van de Colruyt ja
3.1 100% rep

Kreative88 zegt op 29/02/2012 22:02   [?]

  Rating 4 16+ 16+
Kijk aub eerst naar uzelf vooraleer je u uitlaat over zaken waar je weinig tot niets van afweet. Ik ben afgestudeerd bij de eerste lichting "Devine" studenten (bijna 1 jaar geleden). We zijn met een dikke 230 gestart en met een 30 goede en gemotiveerde studenten overgebleven.

Mijn doorsnee studiegenoot heeft een goede job binnen de sector. Ikzelf werk in Cambridge en Londen en krijg regelmatig positieve commentaar en lof op het "Devine" profiel dat ik gedurende die 3 jaar heb kunnen ontwikkelen.

Als je refereert naar mensen die zijn afgehaakt en geëindigd zijn in de Colruyt, het is dan ook niet voor iedereen weg gelegd maar ik kan u garanderen dat deze bachelor wel degelijk waarde heeft.

Anyway, ik begrijp ook al niet wat dit met Devine te maken heeft. Devine is geen gamedevelopment en heeft ook niets mee te maken.
3.2 100% rep

Chimeray zegt op 29/02/2012 23:02   [?]

  Rating 0 16+ 16+
@3 Sommigen hebben inderdaad hun droomjob! Goed opgemerkt

Kdenk dat het trouwens eerder DAE is ipv Devine.
3.3 100% rep

TheAntropoid zegt op 01/03/2012 18:40   [?]

  Rating 0 16+ 16+
dus in de colruyt werken alleen mensen die het 'DEVINE' programma niet afgewerkt hebben.

Devine jongens toch;
3.4 100% rep

Kreative88 zegt op 01/03/2012 20:09   [?]

  Rating 0 16+ 16+
@3.3 Ik zeg alleen dat mensen met het diploma normaal zonder probleem een job vinden in de sector. Iedereen zelf de meest gedoctoreerde mens kan eindigen in de Colruyt, ik denk wel dat dat duidelijk was.
3.5 100% rep

Belgium_Killer zegt op 02/03/2012 6:48   [?]

  Rating 0 16+ 16+
en is werken in de Colruyt zo slecht dan ?
Ik ken iemand die begonnen is in de colruyt als rekaanvuller, en nu,via opleidingen, baas is van heel de Dreamland-winkel tak ...

Lang leve de bekrompen 9lives sfeer !
3.6 100% rep

littlewolvie zegt op 02/03/2012 9:02   [?]

  Rating 0 16+ 16+
@Belgium_Killer: Inderdaad! Niks mis met in de Colruyt of enig ander warenhuis te werken. Sommigen hebben het blijkbaar heel hoog op. Ik heb nog altijd veel meer respect voor iemand die aan de kassa staat dan voor een of andere universitair afgestudeerde pipo die jarenlang parasiteert op het Belgische profitariaat...euh... de sociale zekerheid, omdat hij geen job kan vinden in zijn studierichting en zich te goed vindt om een lagere job aan te nemen. En voor de duidelijkheid, ik ben zelf ingenieur en werk al meer dan 10 jaar als IT professional. Ik hoef me dus niet meteen zorgen te maken, maar niettemin heb ik alle respect voor mensen die ook elke dag uit hun bed komen, in de file staan, met lastige en arrogante klanten moeten omgaan (zoals er hier blijkbaar nogal veel zitten) etc... om op het einde van de maand een stuk minder te verdienen en dankzij ons fantastisch Belgisch systeem nauwelijks meer (of in bepaalde gevallen zelfs minder) te verdienen dan iemand die de hele dag thuis op zijn gat zit en niks doet.
4 100% rep

Jack The Ripper zegt op 29/02/2012 20:24   [?]

  Rating 8 16+ 16+
't gaat em wel over Activision Blizzard en niet over Blizzard Entertainment.
5 100% rep

warcraft3 playe zegt op 29/02/2012 21:22   [?]

  Rating 3 16+ 16+
Warcraft 4 willen we hebben
5.1 100% rep

Aksovar zegt op 29/02/2012 21:44   [?]

  Rating 1 16+ 16+
blijven hopen ... wc3 is nog altijd de beste RTS , starcraft 2 heeft geen heroes
6 100% rep

Zandt zegt op 29/02/2012 23:40   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Stel u voor seg, dat ze hun knuffelberen plots later zouden krijgen.
7 100% rep

maartendq zegt op 01/03/2012 0:31   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Ik heb ergens gelezen dat ze met Starcraft 2 nét een beetje winst opgehaald hebben. Eerlijk gezegd denk ik dat ze zichzelf financieel aan het wurgen zijn met hun 5-6 jaar durende ontwikkelingstermijnen voor hun games. Dat is gewoon veel te lang, zeker voor games die na de verkoop niets meer opleveren. De meeste bedrijven mikken op twee, maximaal drie jaar en er zijn er toch een pak die er in slagen topgames af te leveren binnen die termijn.

Het feit dat World of Warcraft langzaam aan populariteit aan het inboeten is zal er ook wel voor iets tussenzitten.
7.1 100% rep

pinoken zegt op 01/03/2012 7:30   [?]

  Rating 1 16+ 16+
Al blijken ze zelf precies niet te snappen waarom WoW aan populariteit inboet. Of ze geven er gewoon geen sh*t om en zuigen de laatste geldrestjes er uit.
8 100% rep

DrVic69 zegt op 01/03/2012 19:16   [?]

  Rating 0 16+ 16+
WoW = grootste crap ooit voor de kindjes die hun jeugd missen en niet genoeg fantasie hebben.
9 100% rep

elmathio zegt op 01/03/2012 19:26   [?]

  Rating 0 16+ 16+
evn iets over de colruyt, ik denk niet dat jij weet hoeveel je bij colruyt kan verdienen. Daar er ook infoco bestaat (informatics for colruyt) waar ze een hele hoop mensen hebben uit de it wereld. Dus die vergelijking is denk ik niet echt van toepassing. En jah ik werk voor colruyt. Dus denk eerst eens even verder na voordat je zoiets post over een bedrijf. Als al die mensen niet in de colruyt aanwezig zouden zou jij geen bokes met choco kunnen eten of whatever dat je daaar koopt. Back on topic. Het is normaal dat blizzard niet de grootste zal blijven er zijn genoeg andere free to play mmo's die elks een doelgroep hebben en fans. Alsook zijn er dingen zoals Guild Wars 2 die op de loer liggen.
9.1 100% rep

Matloaf zegt op 01/03/2012 22:36   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Dat heb je als je niet studeert, je eindigt in de Colruyt. En nee, hun loon is niet om naar huis te schrijven (mijn neef werk er als slager en hij verdient 1400.00 EUR netto). Je begint je eerste zin zonder hoofdletter en schrijft ook 4 maal Colruyt zonder hoofdletter(wat betekent dat je een oelewapper bent).

Zouden we het personeel dankbaar moeten zijn omdat zij ervoor zorgen dat wij ons eten daar kunnen kopen ? Jullie moeten dankbaar zijn dat je daar kunt werken godvermiljaar, beter dan de vuilkar, niet Elmathio?