Call of Duty 5

Preview
Review
Special
World at War map packs bijna aan tien miljoen

World at War map packs bijna aan tien miljoen


15 February 2010 11:51 | Nieuws | Infernus | 9 reacties

Mike Griffith, CEO van Activision, heeft laatst gemeld dat de verkoopcijfers van de map packs voor Call of Duty: World at War zeer hoog liggen. De drie map packs samen zouden nu bijna zo'n tien miljoen keer gekocht geweest zijn: "De Call of Duty: World at War map packs zijn in één jaar tijd 8,5 miljoen keer online aangekocht. Het spel blijft trouwens bij de top drie van meest gespeelde games op Xbox Live, nadat het daar vanaf de launch stond."

 

De omzet van de game heeft op deze manier ook een enorme boost gekregen. Met de map packs die aan 800 Microsoft points of tien dollar verkocht worden, moet die zo'n 100 miljoen dollar hoger liggen. Een echte verrassing zijn deze cijfers echter niet. De map packs, die in maart, juni en augustus van vorig jaar uitkwamen, maakten telkens vanaf de eerste week indruk met hun verkoopcijfers op Xbox Live en het PlayStation Network.

Bron: IGNexterne link

Informatie over Call of Duty 5


Releasedatum: 14-11-2008
Ontwikkeld door: Treyarch
Uitgegeven door: Activision
Genre: FPS
Multiplayer
Beschikbaar op: pc ps2 nds x360 ps3 wii
Age 18+
 
1 100% rep

wolferick zegt op 15/02/2010 12:25   [?]

  Rating 1 16+ 16+
tja als ge al die maps beu gespeeld zijt en de game zelf nog ni dan is map packs kopen ideaal
1.1 100% rep

geronimo zegt op 15/02/2010 19:46   [?]

  Rating 0 16+ 16+
inderdaad jochie, allee spijtig dat ze niet gratis zijn (wat zou moeten)
2 100% rep

dr.lee zegt op 15/02/2010 12:30   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Een gratis mappack om de trouwe fans te bedanken mag dan ook wel eens zeker? Ze hebben al bijna $100 miljoen extra uit de fans hun zakken geklopt.
Voor het dlc fenomeen waren die extra mappacks en gamemodes gewoon gratis (zoals bv. unreal tournament).
3 100% rep

Cirry zegt op 15/02/2010 12:37   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Ik ben blij dat ze op pc wel gratis bleven (met enige vertraging). Maar ik vrees dat er met MW2 verandering in gaat komen dankzij steam.
4 100% rep

TrapShot zegt op 15/02/2010 13:14   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Ja ik heb die mappacks ook alle 3, gewoon geshared met een vriend op PSN. Ik speel eigenlijk nooit team-deatmatch en dergelijke, alleen maar nazi zombies xD
5 100% rep

Reverz zegt op 15/02/2010 13:27   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Twas tof dat ze toch serieus wa extra mappen hebben uitgebracht. Gelukkig waren ze op de PC allemaal gratis. Uiteindelijk waren de packs ook niet zo impressive. Het ging meestal over 4 mappen waar er maar 1 echt goeie bij zat.
5.1 100% rep

razick_killer zegt op 15/02/2010 19:48   [?]

  Rating 0 16+ 16+
spijtig genoeg maken ze weer misbruik van console games.
daar MOET je het wel kopen en ze weten het maar al te goed
6 100% rep

Kiwi zegt op 15/02/2010 15:07   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Onbegrijpelijk...
6.1 100% rep