Blizzard bant 320.000 Warcraft en Diablo accounts

Blizzard bant 320.000 Warcraft en Diablo accounts


21 April 2010 13:52 | Nieuws | Praga | 25 reacties

In een post op het officiële Blizzard-forum kondigt de ontwikkelaar/uitgever van onder andere Diablo, Warcraft, Starcraft en uiteraard World of Warcraft aan dat ze recent maar liefst 320.000 Warcraft en Diablo-accounts hebben geblokkeerd. 

 

Een groot deel van deze valsspelers is Blizzard trouwens op het spoor gekomen dankzij tips van andere gebruikers. Zij die een eerste keer betrapt worden zullen gedurende een periode van dertig dagen niet meer aan de slag kunnen met hun game en mensen voor wie het reeds de tweede of derde keer is, wel die zullen nooit meer aan de slag kunnen met hun huidige account en cd-key.

 

Blizzard laat meteen ook weten dat ze keihard controles blijven uitvoeren en dat ze deze nog zullen uitbreiden want niemand heeft het recht om misbruik te maken van de vele unieke mogelijkheden van Battle.net en bovendien moet Battle.net een aangename plek blijven om online te spelen voor eenieder die het spel wel eerlijk speelt!

 

Informatie over Diablo III


Releasedatum: 15-05-2012
Ontwikkeld door: Blizzard Entertainment
Uitgegeven door: Blizzard Entertainment
Genre: RPG
Multiplayer
Beschikbaar op: pc x360 ps3 ps4
Age 16+
 
Pagina:
1 100% rep

Thysios zegt op 21/04/2010 14:08   [?]

  Rating 0 16+ 16+
ook een reden waarom ze gebant worden? (hoofdzakelijke reden)
1.1 100% rep

Grif'k zegt op 21/04/2010 14:10   [?]

  Rating 1 16+ 16+
''Een groot deel van deze valsspelers..''

Denk dus dat het cheaters zijn
2 100% rep

Dhene zegt op 21/04/2010 14:11   [?]

  Rating 0 16+ 16+
wa denkte? accounts hacken en bots (goldfarmers)
3 100% rep

xXSneakyGunXx zegt op 21/04/2010 14:20   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Heb onlangs nog een filmpje gezien op youtube over goldfarmers. De presentator was de oprichter van een `goldfarmbedrijf`. Hij beweerde dat 6 miljoen spelers van de 10 miljoen goldfarmers waren. Ik weet niet of dit waar is maar toch...
3.1 100% rep

BoSTeLS zegt op 21/04/2010 14:50   [?]

  Rating 0 16+ 16+
hoe kan da nu
dan farmt 6 miljoen man gold voor 4 miljoen man

en kpeis nu ni da er zoveel mensen gold kopen...
3.2 100% rep

xXSneakyGunXx zegt op 21/04/2010 15:05   [?]

  Rating 0 16+ 16+
6 miljoen accounts zijn dat. 1 persoon heeft meestal meerdere accounts.
4 100% rep

EzE2kiel zegt op 21/04/2010 14:28   [?]

  Rating 0 16+ 16+
wanneer komt diablo 3 nu eindelijk ....
4.1 100% rep

wolferick zegt op 21/04/2010 14:38   [?]

  Rating 0 16+ 16+
als het spel af is
5 100% rep

devil zegt op 21/04/2010 14:37   [?]

  Rating 1 16+ 16+
ni das gecanceld
6 100% rep

motmenneke zegt op 21/04/2010 14:39   [?]

  Rating 0 16+ 16+
hoop dat niemand van mijn vrienden er bij is
7 100% rep

WarBlade zegt op 21/04/2010 15:10   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Het gaat over Warcraft III en Diablo II accounts... NIET over World of Warcraft!
8 100% rep

John.R77 zegt op 21/04/2010 16:13   [?]

  Rating 0 16+ 16+
volgens mij zit World of Warcraft er ook bij, is ook registratie via Battle.net
8.1 100% rep

sanderpelgrims zegt op 21/04/2010 16:54   [?]

  Rating 0 16+ 16+
9 100% rep

Ironblood zegt op 21/04/2010 16:30   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Ik denk dat Blizzard vooral geld heeft geroken, 320.000 x 50€ = 17.500.000€ klareklinkende munt. Cheater zijn natuurlijk ontoelaatbaar, men kan ze ook bannen zolang de cheater aanwezig is in het spel. Daarentegen als men een spel heeft gekocht is dat uw eigendom, dit is gewoon diefstal.
9.1 100% rep

DuffyT zegt op 21/04/2010 17:49   [?]

  Rating 0 16+ 16+
En ze kunnen nog altijd offline spelen, wat is het probleem? Ze moeten maar geen andere mensen lastig vallen met hun cheaten online want ook al is je account en je cd-key geband, het houdt je niet tegen om nog offline te spelen waar je niemand lastig valt met je cheaten.
9.2 100% rep

harniq zegt op 21/04/2010 19:39   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Ge vergeet 1 klein ding. Als ge een spel "koopt", zijt ge er helemaal geen eigenaar van. Ge krijgt een liscentie om het te spelen dat onder een heleboel voorwaarden valt (die ge ook accepteert voor ge het spel opstart). Als ge u niet aan die voorwaarden houdt, hebben ze het recht om uw account te sluiten.
9.3 100% rep

melvin zegt op 22/04/2010 12:56   [?]

  Rating 0 16+ 16+
10 100% rep

spliffrider zegt op 21/04/2010 16:40   [?]

  Rating 1 16+ 16+
Tja mass ban test voor Bnet 2.0 zeker?
Net zoals de Amerikanen ergens oorlog gaan voeren om toch maar hun high tech equiptement te kunnen field testen.
11 100% rep

Rage zegt op 21/04/2010 16:50   [?]

  Rating -2 16+ 16+
Dikke zever die banwaves. Dat is volledig willekeurig. Die zijn niet allemaal cheaters, neem dat maar van mij aan.

In 2008 was er ook zo een massale banwave. 350000 accounts gebanned. Ik had 2 keys. een op laptop en één op vaste PC. Die van mijn laptop 3 maanden gebanned. Ik had meerdere accounts (met 1 key kunt ge zoveel accounts maken als ge wilt) en ongeveer de helft van mijn accounts waren gebanned.

Veel emails gestuurd maar kreeg enkel standaard antwoorden terug.

Deze bans zijn volledig random... Ge hoeft daarvoor nog niet eens te cheaten.
11.1 100% rep

sanderpelgrims zegt op 21/04/2010 16:55   [?]

  Rating 0 16+ 16+
i smell Bullshit
12 100% rep

poochie zegt op 21/04/2010 17:03   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Ik ben nog nooit gebanned geweest, lucky zal ik het maar noemen..

Maarja, ik vind een andere patch alleen voor de maphackers en bots en toestande wel leuk idee!
13 100% rep

gvQ zegt op 21/04/2010 17:27   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Bannen vanaf de eerste keer zeg ik...
Cheaters verdienen geen 2de kans
14 100% rep

RoyalSausage zegt op 21/04/2010 17:56   [?]

  Rating 0 16+ 16+
onderandere het mijne
en ik speelde al een paar maand nietmeer, moet er toch een of andere vuile chinees me mijn gold gaan lopen & mijn account doen banne zeker.
15 100% rep

noinspiration zegt op 21/04/2010 19:15   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Hopelijk is mijn acc niet gebanned, niet da ik cheat ofzo, maar ge weet maar nooit of ze een verkeerde persoon bannen.